Annelore
LIER | BOECHOUT
Al van kleins af aan ben ik het liefst van al creatief bezig.
Voor de inrichting van onze woning maakte ik zelf enkele schilderijen om ons huis op te fleuren. Het impulsieve idee om enkele schilderijen te maken als geldactie voor Kom op tegen kanker onder de naam 'Made by Loortje' mondde al snel uit tot een uit de hand gelopen hobby.
Made by Loortje geeft me enorme voldoening en verzet mijn gedachten wanneer het nodig is. Het is een concept dat samen met mij mee gegroeid is doorheen de jaren.
Sinds 2019
In 2019 ben ik als actievoerder voor Kom op tegen Kanker gestart met schilderen. Wat begon als een impulsief idee om enkele schilderijen te maken en te verkopen liep al snel uit de hand. Meer dan 100 schilderijen maakte ik ten voordele van het goede doel. Uiteindelijk groeide het idee uit tot een concept dat me heel nauw aan het hart lag en waar ik volop voor wil blijven gaan.
Onder de naam Made by Loortje creëer ik, met heel mijn hART. Ik verkoop mijn creaties, voornamelijk schilderijen, en schenk de opbrengst aan verschillende goede doelen. Verschillende loop- en fietsteams die deelnamen aan de 100km en 1000km voor Kom op tegen kanker konden zo rekenen op mijn steun. Daarnaast steunde ik ook rechtstreeks Kom op tegen kanker, stichting tegen kanker, kinderkankerfonds en UZA foundation.
In januari 2020 organiseerde ik een vernissage om mijn schilderijen voor te stellen en te verkopen. De opkomst en opbrengst oversteeg mijn verwachtingen. Meer dan tienduizend euro winst om te schenken via verschillende loop- en fietsteams aan Kom op tegen kanker. Nadien bleef ik schilderen op bestelling en richtte ik me op nieuwe projecten zoals een samenwerking met het geïntegreerd kankercentrum Gent, wenskaartenverkoop t.v.v. UZA foundation en koesterkaarten ontwerpen.
Sinds 2022
Eind 2021 werd ik mama van onze dochter Liv. Een naam met de bijzondere betekenis ‘beschermer’. Dat bescherming zo nodig zou zijn wisten we toen nog niet.
In 2022 vernamen we dat Liv, toen 10 maanden oud, een uiterst zeldzame erfelijke genetische aandoening heeft. Made by Loortje lag al een tijd stil. Ik kon er niets bij nemen. De zorg voor ons meisje kwam (en komt nog steeds) op de eerste plaats.
In België is er niemand met dezelfde zeldzame aandoening dus zochten we wereldwijd lotgenoten en kwamen in contact met ouders uit Amerika. De steun die we van hen voelen en raakpunten die we delen zijn bijna onbeschrijflijk. Dat net deze ouders een foundation hebben opgericht om onderzoek te starten naar de ziekte die onze beide dochters hebben, kon bijna geen toeval zijn.
Made by Loortje kreeg een nieuw doel. Eentje dat niet persoonlijker kan worden.
Eentje recht uit mijn hart, voor en door ons meisje ging ik weer van start, Made by Loortje werd opnieuw gelanceerd, gelijktijdig kwam ik naar buiten met het verhaal van onze dochter en kondigde ik een event aan n.a.v. dag van de zeldzame ziekte (Rare Disease Day).